Terug naar krachttraining

Afgelopen woensdag werd ik vroeg, maar fit wakker. Ik merkte aan de manier waarop ik mijn ogen open deed, het raam opende en mijn tanden poetste dat ik zin had om te sporten. Maar niet hardlopen, zoals ik al twee maanden doe, nee ik wilde een stapje verder. Ik wilde écht knallen.

Mijn lichaam verlangde ernaar. Ik verlangde ernaar.

Ik zocht al weken naar dit sterke gevoel. Ik had niet verwacht dat ik gewoon een keer zou opstaan op een random woensdagochtend en zou denken: IK MOET NAAR DE SPORTSCHOOL!

Zo gevoeld, zo gedaan.

IMG_0874

Ik at een stevig ontbijt: soja yoghurt met mango, frambozen en blauwe bessen en een stuk bananenbrood met schuddebuikjes. (Recept? Klik hier)

Zonder abonnement ging ik naar de Fit For Free bij mij in de buurt. Hier kom ik al jaren, maar ik had mijn abbo opgezet vlak voordat ik zeven maanden ging reizen. Logisch toch? Nou, bij Fit For Free blijkbaar niet. Ik moest mij helemaal opnieuw inschrijven en het bijbehorende inschrijfgeld betalen! De moed zakte mij in de schoenen, want ik wilde niet zoveel geld neerleggen. Gelukkig mocht ik van de aardige mevrouw achter de balie vandaag gewoon sporten en dan kon ik nog even over een abonnement nadenken.

Ik begon op de crosstrainer om warm te worden, zoals altijd. Ik begon al snel te zweten en merkte dat ik energie voor tien had. Na tien minuten ging ik verder op enkele apparaten, zoals de chest press, de seated row en de tricep extension. Hierna ging ik naar de ‘gewichten hoek’, zoals ik het zelf altijd noem. Hier lopen alle opgeblazen mannen te puffen en te smijten met gewichten. Ik trainde mijn biceps, triceps, borst en schouders met oefeningen waarvan ik de naam niet ken. Laten we het er maar op houden dat ik aardig doorbikkelde en dat mijn armen flink begonnen te verzuren.

Toen ik genoeg had van het testosteron hoekje, sloot ik mijn gym sessie af met een HIIT rondje. Over deze High Intensity Interval Training ga ik volgende week meer vertellen in een uitgebreid artikel, omdat ik denk dat veel van jullie er wat aan hebben. Het is namelijk een echte fat blaster en daarna ben je helemaal op, maar voldaan! Zie hier mijn rode kop:

IMG_0883

Ik heb trouwens een super handige koptelefoon in Singapore gekocht, van Urban Ears. Hij is draadloos wat heel fijn is tijdens het sporten (ik ben de oplader kwijt, goed bezig). Wil je mijn spotify sport playlist? Klik hier.

Na de workout was ik helemaal stuk en ik ging met een voldaan gevoel naar de kleedkamer. Ik pufte hier wat uit en deed vervolgens mijn vest en jas aan om de regen te trotseren. In een soort van happy trance aan adrenaline ben ik vergeten de rekken.. en dat heb ik geweten ook! ’s Avonds voelde mijn lichaam aan als harmonica die dichtgeduwd werd. Mijn kuiten en armen trokken samen en het voelde alsof kramp om het hoekje lag te loeren.. Toen ik de volgende dag wakker werd, voelde mijn lichaam alsof het onder een bus was gekomen. En dit gevoel heeft tot zaterdag aangehouden. Lekker hoor!

Moraal van dit verhaal:

  • krachttraining is leuk
  • soms moet je even wachten op je motivatie en dat is okay
  • altijd rekken en strekken
  • investeren in een dure koptelefoon is zonde als je niet eens het oplaaddraadje veilig op weet te bergen
Advertenties

Een gedachte over “Terug naar krachttraining

  1. Zo leuk om je verhalen te lezen. Wat erg van je oplader, ooit komt hij boven water. Goede tip van het rekken en strekken, wat een boef de sportschool. Waarom moet je opnw inschrijfkosten betalen ? Voor dat beetje administratie ?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s