Eetdagboek oktober

Aan de hand van mijn eetdagboek wil ik jullie laten zien dat je lekker kunt eten en terwijl je goed voor jezelf zorgt. Je hoeft helemaal niet te leven op blaadjes sla en bakjes magere yoghurt. Je kunt volop genieten, als je maar zorgt dat je zoveel mogelijk voedende, zuivere producten eten. Zo min mogelijk uit een pakje of uit blik. Zo heb je grip op je suiker, e-nummer en conserveringsmiddel inname.

Dit is mijn food diary van 21, 22 en 23 oktober. Ik was deze dagen ziekjes, ik had de griep. Ik heb daardoor iets minder gegeten dan normaal, ook omdat ik soms uitsliep tot 11 uur ’s ochtends. Normaal eet ik dus wel wat meer!

Dinsdag  21 oktober

Ik begin de dag altijd met het drinken van twee glazen water. Water maakt je organen wakker en zet ze aan het werk. Daarnaast ben je vaak ‘uitgedroogd’ als je wakker wordt, omdat je 8 uur niets gedronken hebt. Wanneer je meteen water drinkt, voedt je jouw lichaam weer met vocht en voel je je meteen fitter en energieker!

eetdagboek

Daarna een flinke mok thee met honing, voor mijn keel. Ik werk recepten uit voor foodexplorer voordat ik naar college ga. Na deze kop thee maak ik havermout met appel, kaneel en rozijnen in mijn favo mason jar glas. Ziet er tof uit he? De havermout maak ik met halfvolle melk en kaneel.

eetdagboekfood diary

’s Middags eet ik een omelet, gemaakt van twee scharreleieren. Hierop doe ik wat pesto, baby spinazie, zon gedroogde tomaten en mozzarella. En nog wat kopjes thee!

food diary

 

Om 13.00u heb ik college, dus ik neem deze banaan, spinazie, mint smoothie mee. In het zilveren pakketje zitten drie rijstwafels met een laagje chocolade. Mijn favoriete snack: super makkelijk om mee te nemen. Ik haal ook nog een flesje vitamin water op de uni.

’s Avonds maak ik een geitenkaas-courgette ovenschotel, gluten vrij! Hij was super goed gelukt, dus het recept komt binnenkort op de site. Uiteraard at ik niet deze hele ovenschotel in mijn eentje, ik at een kwart. Daarnaast nog een kabeljauw burger die ik vergeten ben te fotograferen.

eetdagboek

 

Woensdag 22 oktober

Ik ben nog steeds niet lekker, dus ik begin de dag met, een glas water en een banaan, spinazie, tarwegras smoothie. Hierna eet ik havermout uit de oven met banaan, kaneel en een schep amandelboter. Hij is een beetje waterig, ik vind het niet zo lekker en gooi bijna de helft weg. Zonde he? Maar mijn eetlust is ook ver te zoeken vandaag

food diaryeetdagboek

Ik werk tot 13.00u aan een opdracht voor mijn research vak. En net als ik klaar ben, staat de postbode voor de deur met een pakketje. Ik mag van Be Slank producten uitproberen. Ik probeer gelijk hun chips!

be slank chips

Halverwege het zakje kom ik er achter dat er gluten in de chips zitten, niet op gelet, oeps. Het is gelukkig zo weinig, dat ik er geen last van krijg. De chips is best wel lekker, het smaakt naar flinterdunne cracotes van LU!

Ik kruip op de bank en kijk de hele dag 24 Kitchen, vervolgens My Kitchen Rules en daarna Masterchef Australia. Ik ben best wel verslaafd aan kookprogramma’s, ik ben ook de grootste fan van Jamie Oliver! Tijdens het kijken drink ik een latte macchiato.

eet dagboek

Door alle kook programma’s krijg ik zin om een brownie te bakken. Ik maak het recept dat onlangs nog online is gekomen, klik hier voor het recept. Dit recept bevat gewoon suiker, dus het is niet gezond. Maar wel ontzettend lekker! Helaas moet de brownie afkoelen en het is ondertussen half 6, dus ik kan beter gewoon gaan koken. Anders eet ik de helft van de brownie op. Ik laat hem dus geduldig afkoelen en maak een Thaise curry met garnalen, courgette en wortel. Het recept hiervan komt morgen ook online! Probeer het eens uit, het is makkelijk en super lekker!

eet dagboek

En om 21.00u zet ik eindelijk mijn tanden in de brownie. Beetje een donkere foto, maar ik houd niet van lampen ’s avonds =D

food diary

Donderdag 23 oktober

Ook deze morgen begint met twee glazen water en daarnaast een grote mok met latte. Latte macchiato is mijn guilty pleasure, ik drink het hooguit één keer per dag, omdat ik eigenlijk niet te veel zuivel binnen wil krijgen. Daarnaast geloof ik ook dat cafeïne niet goed is voor ons, omdat het de vitamine opname verminderd. Maar door af en toe dit te drinken, kan ik van andere lekkernijen afblijven, zoals Tony Chocolonely, pepernoten en paprika chips.

guilty pleasure

Ik besluit vandaag niet naar college te gaan, omdat mijn holtes helemaal vol zitten. Ik voel me echt zuur, dus ik lig op de bank en kijk naar Jamie Oliver. Jamie is echt mijn held, hij zet zich in om kinderen in Engeland en Amerika gezonder te laten eten. Hij doet dit met zoveel passie en doorzettingsvermogen, waar ik hem ontzettend om bewonder. Als ik niet met mijn vriend zou samenwonen, zou ik Jamie’s hoofd boven mijn bed hangen. =D Aan het eind van de ochtend neem ik havermout met kaneel en banaan.

IMG_1811

IMG_1833

Kort daarna neem ik wat spirulina pillen, oh wat stinken deze dingen! Maar ze zijn goed voor je weerstand, waar ik wel wat extra hulp bij kan gebruiken. Daarnaast helpt het bij het ontgiften van het lichaam.

Later op de middag voel ik me iets beter en doe een Nike Training Club workout van 15 minuten. Ik neem daarna een maaltijd vervangende shake van Be Slank, ik kies voor de smaak mango-passiefruit, echt heel lekker en boordevol eiwitten. Om 17.00u moet ik werken, dus ik moet vroeg dineren. Gelukkig is er nog wat curry over van gisteren, dus dit warm ik op. Samen met wat notenrijst. Ziet er minder spannend uit dan gisteren he? Gelukkig smaakt het wel heel goed!

eet dagboek

 

Ik neem een halve liter spinazie, komkommer en appel juice mee naar mijn werk, om in mijn pauze van tien minuten achterover te slaan. Ik drink de helft, dit helpt al goed tegen de honger en ik heb het snel op. Daarnaast voed het mijn lichaam en is het verrassend lekker. Als ik klaar ben met werken drink ik de rest van het glas verder leeg. Na het werk wilt iedereen patat en kapsalon, maar ik drink braaf mijn sapje op en stil hiermee mijn honger. Behoed me van een slechte keuze!

IMG_1834

Advertenties

6 gedachten over “Eetdagboek oktober

  1. Hmm die Thaise curry ziet er heerlijk uit, ik kan alleen het recpept niet vinden klopt dat? Mag ik ook vragen waarom je voor witte rijst kiest en niet voor zilvervliesrijst?

    1. Hi Sandra,
      De curry staat op de home page ‘Quick and easy this curry’, via de zoekbalk moet je hem ook kunnen vinden. Het recept staat inderdaad nog niet op de receptenpagina, want daar ben ik nog niet aan toe gekomen =)
      Ik eet witte rijst omdat mijn vriend niet van zilvervliesrijst houdt, haha. Als ik alleen eet, eet ik wel zilvervliesrijst.

      Liefs

      1. Gevonden! Dank je, moet alleen nog wel wat in huis halen om het te maken, later moment dus..
        Nog een vraagje: ik zie allemaal heerlijke recepten waar ik erg geïnspireerd van raak.. Helaas eten we niet 6x op een dag warm dus moeten de recepten eventjes wachten… Heb je ook een mogelijkheid om het als favoriet ergens op te slaan zodat ik alles eventjes op kaan slaan?:-)

      2. Hi!
        Nee ik maak deze website gewoon in wordpress en ik weet niet zo goed hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ik vind het wel een goed idee van je, dus ik ga het eens goed uitpluizen!
        Alle ingrediënten van de curry kun je gewoon bij de AH halen hoor!
        xx

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s