Gym Inn’s Lady Challenge – week 1

Ik met Gym Inn's persoonlijke trainer Dimitri
Ik met Gym Inn’s persoonlijke trainer Dimitri

Afgelopen zaterdag 8 maart is de Lady Challenge van Gym Inn Lelystad officieel van start gegaan. Aan de hand van deze challenge wilt de sportschool laten zien dat krachttraining ontzettend effectief kan zijn voor vrouwen. Zes dames, elk met een ander doel, gaan zich de komende vier maanden inzetten om hun lichaam te vormen met gewichtheffen. Heel spannend allemaal want ik ben één van de gelukkigen die hier aan mag meedoen.

Mijn persoonlijke doel is het verlagen van mijn vetpercentage. Dit is nu ‘gemiddeld’, namelijk 33% maar ik wil die 10% omlaag krijgen voor de zomer. Daarnaast is het super mooi als je spierdefinitie ziet. Dit houdt in dat je de spieren een mooiere en duidelijkere vorm gaat geven. Hiervoor is krachttraining uitermate geschikt.

Dit ga ik bereiken door minstens drie keer per week 1 a 2 uur te trainen onder begeleiding van een personal trainer. Aan de hand van een twaalf-weken programma moet mijn doel goed te behalen zijn. Afgelopen maandag heb ik mijn eerste training gehad, waarin ze vooral mijn kracht en uithoudingsvermogen hebben getest. Op zich niet zwaar, maar ik had gelijk al twee dagen spierpijn. Woensdags was het ‘leg day’, mijn benen zijn dus aardig onder handen genomen. Aan de hand van squats, leg curl, leg extention en leg press met – voor mijn doen – zware gewichten heb ik dus mijn benen goed getraind. Ik kom geen trap meer op of af. Gelukkig is het allemaal voor het goede doel!

Vergeet niet: krachttraining is een goede manier om in shape te komen, maar goed eten is net zo belangrijk!

I’ll keep you posted =)

Advertenties

7 gedachten over “Gym Inn’s Lady Challenge – week 1

  1. Hey meis! Leuk idee! Ben erg benieuwd naar de progressie die je in die korte tijd zal gaan maken! Met hoeveel gewicht ben je begonnen je benen te trainen? Zou echt geweldig zijn om aan de hand van foto’s en de hoeveelheid gewicht die je gebruikt bij elke training je vooruitgang te zien! Ik zal je pagina zeker vaker gaan bekijken, succes! Anne

    1. Hi Anne!
      Wat ontzettend lief van je!
      Als ik mijn benen train, doe ik dat met verschillende oefeningen, waarbij ik met elke oefening een andere hoeveelheid gewichten gebruik. Het hangt af van mijn bui – heb ik goed gegeten/geslapen – hoeveel ik kan/wil. Gisteren heb ik 70 kilo op de leg-press gedaan, een persoonlijk record, yeaa! Wil jij ook graag beginnen met trainen? Zorg dan dat je rustig begint, kijk hoever je kan gaan, houd dat aan en bouw het op.
      Ik ben afhankelijk van een fotograaf en mijn begeleider betreft de foto’s, helaas 😦 Ik heb zelf nog helemaal niets gezien aan progressie foto’s. Maar zodra ik ze heb, zal ik ze online zetten!
      xxx Dieneke

      1. Hey, bedankt voor je antwoord!
        Ja, ik wil snel beginnen met trainen, maar vind opstarten best lastig. Vind een beetje spieren bij vrouwen echt heel mooi te zien, vooral armen, buik en billen. Maar niet de bodybuilding lichamen hoor!!
        Wauw 70 kg is toch hardstikke veel?! Pff, ik ben echt heel benieuwd welke oefeningen je de hele week doet per sessie. Hoeveel sets, herhalingen en gewicht. Zou je dat niet 1 week willen delen en dat aan het eind van de challenge opnieuw? Ik ben zo nieuwsgierig en plaatsvervangend enthousiast!:D Nogmaals, zet em op! X Anne

      2. Hi Anne!
        Het opstarten is altijd het lastigst, voor iedereen wel. Maar als je het in het begin goed vol houd, kom je snel in een ritme waarbij je alleen nog maar meer wilt =D
        Ik doe twee sessies, eentje voor billen en benen en de andere rug, schouders en armen. Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik mijn schema’s weet (I know! Schaam! Schaam!) Mijn personal trainer vertelt me wat ik moet doen en ik doe gewoon wat hij zegt. Lekker simpel. Maar nu ik dit zo typ schaam ik me enorm, dus ik ga de volgende keer dat ik hem zie de schema’s vragen. Dan post ik ze online. Goed plan?
        Succes!! En laat me het weten als je ergens niet uitkomt, ik help graag!
        xx Dieneke

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s